מחשבים

מחשבים

רכזת המגמה – ילנה בסט

העולם המודרני, המחשב/ הטבלט/ הסמארטפון (קרי – המחשב) נמצא בכל אחד מתחומי חיינו. אולם, מעטים הם היודעים כי מאחורי השימוש הרחב במחשב, עומדים מומחים, אשר מתכנתים ובונים מערכות שלמות המאפשרות לכל משתמש לנצל כוח מחשב זה. הלימודים במגמת מדעי המחשב מאפשרים הצצה לעולם המתפתח של ההיי-טק.

מדעי המחשב

המסלול מיועד לתלמידים בעלי יכולת גבוהה. למסלול מתקבלים תלמידים אשר למדו במסגרת חטיבת הביניים מחשבים. ניתן לצרף תלמידים חדשים בתנאי שיעמדו בדרישות המסלול.  לימודי מדעי המחשב נעשים בצורה אינטנסיבית כאשר את רוב חומר מדעי המחשב מסיימים כבר לקראת סוף כיתה יא'.

מטרת תכנית הלימודים היא ללמד מושגי יסוד של מדעי המחשב. התכנית מקנה ללומדים יכולת חשיבה אלגוריתמית, מיומנויות לניתוח ופתרון אלגוריתמי של בעיות, ומושגי יסוד בתכנון מערכות מידע ממוחשבות. לימודים אלו מהווים בסיס מוצק להמשך לימודים גבוהים ולא רק בתחום מדעי המחשב.

תוכניות הלימודים בתחום מדעי המחשב הן דינמיות ועדכניות.  הלימודים התיאורטיים משולבים עם עבודה מעשית מעניינת ומאתגרת.  במהלך הלימודים מתנסה התלמיד בסביבות חדשות.

מבנה הלימודים:

  • כיתה י:     הכרת יסודות התכנות   ומימוש עקרונות פתרון בעיות באמצעות חשיבה אלגוריתמית בסביבת המחשב תוך כדי התנסות בסביבת C# או Java.
  • כיתה יא:  הקניית יכולת פיתוח ועיצוב  של מערכות מורכבות תוך שימוש בעקרונות הנדסת תוכנה והכרת מבנה נתונים מורכבים.
                   זו היא הגישה הרווחת בעולם התוכנה ונותנת פן עדכני ומעשי לתחום מדעי המחשב.

בחינת בגרות בכתב  בהיקף 70%

  • כיתה יב:  חשיפת התלמיד לעולם מערכות המידע. התלמיד מתנסה בתכנון ומימוש מערכת מידע פשוטה. התלמיד מתוודע לסביבה של מסד נתונים, תכנון, עיצוב והתקשרות                באמצעות כלים של המסד ושפת SQL.

בחינה מעשית בהיקף 30% מציון סופי בבגרות במדעי המחשב.

בסיום השנה התלמיד נבחן במקצוע מדעי המחשב  בהיקף כולל של 5 יח"ל

דרישות קבלה:  4-5 יחידות לימוד במתמטיקה ו 5 יחידות לימוד באנגלית.

מומלץ: לימוד של מקצוע מדעי נוסף (פיסיקה, ביולוגיה או כימיה).

 

מגמת הנדסת תוכנה

תלמיד שלומד מדעי המחשב, יכול להירשם למגמת הנדסת תכנה. מגמת הנדסת תכנה מזכה אותו במקצוע מעשי נוסף בתחום המחשבים.

תכנון ותכנות מערכות – עבודת גמר

תוכנית לימודים המאפשרת לתלמיד לגשת לפרויקט גמר בסוף כיתה יב בתחום המחשבים.  מטרת העבודה היא ליישם  את הידע שיירכש התלמיד במשך לימודיו בהתמחות בניית יישום במגוון טכנולוגיות המתקדמות. ביישום זה ישלב התלמיד עקרונות שונים בנושאים הקשורים להתמחות זו כגון: שימוש בעקרונות פיתוח ומימוש תוכנה בגישה מונחת עצמים ושימוש בעקרונות תוך השתלבות בטכנולוגיות Android SDK.

התלמיד לומד לפתח מגוון סוגים של יישומים, לדוגמה: משחקים, ניהול ותקשורת.

במהלך הפרויקט התלמיד נדרש:

  • לבצע תהליך פיתוח של תוכנה בשפות המתקדמות ביותר.
  • לבנות יישום בסביבת Android Studio.

בחינת בגרות מעשית בהיקף של 5 יח"ל בנוסף לבחינת בגרות במדעי המחשב 5 יח"ל

מיועד לתלמידים אשר לומדים במסלול מדעי מחשב מורחב.