גיליון 128 - 27/2/2019

אלבום ‏סביבת ביה״ס‏ ‏‎Ramot Bat Yam‎‏ הוסיף ‏סרטון חדש‏. ‏18 בפברואר‏ ב-‏12:10‏

חורף 2019 מבואת החט״ע הפסקת צהריים🤪🤨🧐🤓😎 גשם גשם בוא🌤🌨☔️☂️
 
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏נעליים‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏‏תלמידי שכבת י"א יצאו היום בליווי מנהלת השכבה Mira Ben Natan וצוות החינוך לסיור לימודי במוזיאון "יד ושם".

התלמידים מסיירים במוזיאון, משתתפים בסדנאות ובשיאו של היום שומעים עדות של שורד שואה.

התלמידים מרוגשים מאוד, מגלים עניין ושואלים שאלות.

לתלמידים שיצטרפו למסע לפולין הסיור הוא חלק מההכנה למסע.

כיתוב: Ofra Sharan
תמונות: עפרה שרן, נתן ארז

 
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏כולל ‏‎Liad Shemer‎‏‏, ‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏מסך‏‏ ו‏טלפון‏‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Sofi Krasnovsky‎‏‏‏תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏6‏ אנשים‏, ‏‏בתוך מבנה‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏21‏ אנשים‏, ‏כולל ‏שיראל בן זוהר‏, ‏טיילור דוידוב‏, ‏‎Sofi Krasnovsky‎‏, ‏‎Lizi Vainberg‎‏ ו‏‎Tommy Rozen‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏נעליים‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏‏
Ramot Bat Yam ‏22 בפברואר‏ ב-‏16:40‏דקות לפני שבת 😳 מאמר שכתבה המורה למתמטיקה אורנה אלרואי ופורסם במגזין החשובהגיע זמן חינוך.
EDUNOW.ORG.IL
 
האם אתם יודעים כמה תלמידים מצליחים לשפר את ציוניהם בין מועד א' למועד ב' בבגרות
נרגשים נרגשים 🤩📕🎒🧢

תלמידי שכבת י"א בילו את הבוקר בהכנה לקראת מסע ישראלי Masa Israeli.תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏קהל‏‏‏‏

בתחילת היום נערכה שיחת הכרות ותיאום ציפיות של המחנכים, המורים המלווים והמדריכים.

אחרי ההפסקה התכנסה השכבה במבואה להרצאת הסבר של מנהלת השכבה, מירה בן נתן Mira Ben Natan.

מיד אחר כך, כל כיתה נפגשה עם המדריך/ המדריכה שלה למהלך המסע. בכיתות נערכו פעילויות של הכרות, תיאום ציפיות והסבר מפורט יותר של מעגלי המסע, מעגלי השיח והתכנים שיעברו התלמידים במהלך כל השבוע.

ועכשיו חידה 😳 – מה זה בלי"צ ומה זה בלי"פ? את זה נגלה במהלך המסע🤪.

צוות השכבה והמורים המלווים מאחלים לכולנו מסע ישראלי 
משמעותי🏃‍♀🏃🚶‍♀🚶🏿

כיתוב ותמונות: רכזת חברתית, רכזת תכנית נחשון, מורה ומחנכת, עפרה שרן Ofra Sharan

 תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏6‏ אנשים‏, ‏‏קהל‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים יושבים‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏אדם אחד‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏13‏ אנשים‏, ‏כולל ‏‎Mira Borisov‎‏‏‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏אנשים יושבים‏ ו‏קהל‏‏‏‏‏
אלבום ‏2019 – מגמת אמנות‏ Ramot Bat Yam‎‏ הוסיף ‏סרטון חדש‏ — ‏‏מרגיש/ה ‏נלהב‏ ב-‏‎Ramot High School‎‏. ‏24 בפברואר‏ ב-‏22:45‏‏בת ים‏
הצצה לתצוגה של תלמידות מגמת אמנות עם רכזת המגמה דליה קליין Dalia Klein לקראת יום רביעי הקרוב.

וואו כדאי להגיע 😳 הנה בקטנה של 36 שניות 

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏דשא‏‏, ‏‏ילד‏, ‏‏שולחן‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏היום נפתחה קבוצת מובילי חברותא בשכבת י.

זו הקבוצה הרביעית שנפתחת בבית הספר.

מובילי החברותא יעברו הכשרה, שבסופה ינחו מעגלי חברותא בית ספריים בימי הלוח העברי ובאירועים מרכזיים בבית הספר.

קרן לוי-דהן ממורשה מכשירה את התלמידים ועפרה שרן מלווה אותם במהלך השנה.

כיתוב ותמונות: Ofra Sharan

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏9‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏שולחן‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏‏כלב‏, ‏שולחן‏‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אדם אחד או יותר‏ ו‏אנשים יושבים‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏אדם אחד או יותר‏ ו‏אנשים יושבים‏‏‏

חדשות החט"ב 

מקיף רמות בת ים‏ הוסיף/הוסיפה ‏‏90‏ תמונות חדשות‏ לאלבום: ‏מסע שנתי שכבת ח' – היום הראשון‏. ‏20 בפברואר‏ ב-‏18:03‏

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏דשא‏‏, ‏‏עץ‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏‏שכבת ח' יצאה הבוקר למסע שנתי בן יומיים לאזור הצפון. התלמידים טיילו בהר מירון ובשביל פסגה, לאחר מכן ירדו לח'ירבת חוממה.
התלמידים הגיעו לאכסנייה ומתארגנים לקראת ארוחת הערב. 
יום נפלא, חווייתי ובוצי.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏‏דשא‏, ‏‏הר‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏‏דשא‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏דשא‏, ‏‏הר‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏‏

מקיף רמות בת ים‏ הוסיף/הוסיפה ‏‏107‏ תמונות חדשות‏ לאלבום: ‏מסע שנתי שכבת ח' – היום השני‏. ‏22 בפברואר‏ ב-‏17:26‏
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עומדים‏, ‏‏דשא‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏היום השני של מסע שכבת ח' היה באזור הכנרת. השכבה עשתה את מקטע שביל ישראל מיער שויץ ברמת פוריה דרך המושבה כנרת ועד בית המוטור בירדנית. התלמידים נהנו מהטבע בשיאו חי וצומח.

בבית המוטור אכלו התלמידים ארוחת פיצות מפנקת.
בסיום נכנסו התלמידים לבית הקברות בכנרת ושמעו סיפורים על ראשית הקבוצה רחל המשוררת, כצנלסון בורכוב ונעמי שמר.

תודה לכל הצוות החינוכי המופלא שהיה אחראי להצלחה הגדולה של המסע:
לורד בן ארצי מנהלת הטיול, לחנית קפוזה מנהלת השכבה, לאריה בלונמפלד מורה השל"ח, למחנכי הכיתות:מירי משיח, אלה חלצקי, מעין כהן, נורית קקולי, מיכל ראובן, קטי ניב, רונה ברקוביץ, עדי זנה, אריאל אלג'ם וענת אמסלם.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏דשא‏‏, ‏‏עץ‏, ‏‏ילד‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏ילד‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏

מקיף רמות בת ים‏ שיתף/שיתפה ‏פוסט‏. ‏24 בפברואר‏ ב-‏20:08‏
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים יושבים‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏6‏ אנשים‏, ‏‏‏‏עץ‏, ‏‏ילד‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏‏‏עץ‏, ‏ילד‏‏, ‏‏נעליים‏, ‏פעילויות בחוץ‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏‏
‏‎Arie Blumenfeld‎‏ נמצא עם ‏‎Ariel Alagem‎‏.

תמיד כייף לצאת לטיול ועוד יותר לחזור ממנו עם סיפוק , להרגיש שחלקת בידע עם אחרים , להיות שותף לצוות של מורים שליחים שעובדים קשה, באחריות ונותנים מעצמם באהבה ובמסירות זה הדלק במנועים שמטעין אותי כל פעם מחדש .
במשך השנים מהניסיון שצברתי סיגלתי לעצמי מבט על העשייה מחוץ לקבוצה , מבט זה עוזר להסתכל על העשייה ללא מעורבות רגשית ובוחן אותה גם מבפנים וגם מבחוץ . 
בטיול הזה ראיתי צוות מורים שעובד קשה ההליכה במסלולים היא לא מיומנות שהם רגילים לה ובלילה לדאוג לילדים לזמן מנוחה וכמעט תמיד בניגוד לרצונם . בנוסף האחריות הגדולה שרובצת על הצוות הרי בסופה של המשימה צריכים להחזיר את הילדים הביתה בריאים ושלמים.
הטיול השבוע לא היה פשוט מבחינה ארגונית , להוציא קבוצה של 160 תלמידים ועוד צוות מורים , מאבטחים , מדריכים ונהגים היא פעולה מורכבת שדורשת מיומנות ,ידע . 
הוסיפו לזה את הרגולציה הקיימת היום וכמעט היסטריה שאוחזת בכל המערכות המפקחות על הטיולים במערכת החינוך, כך שהפעולה המורכבת הופכת למסובכת עוד יותר . במציאות העבודה שלנו קצת גשם ומסלולים נסגרים בפיננו ואנו מתבקשים להסיט טיולים לאזורים אחרים ובאחת כל שתכננת משתנה באחת.
מובילת טיול חייבת שיהיה לה בנוסף לידע ולהכרת השטח גם יכולת ארגון , תפקוד בתנאי לחץ ובעיקר מנהיגות שתדע לשמוע את כולם ולקבל את ההחלטה הנכונה והעיקר האחראית. 
הטיול שלנו השבוע זימן לורד בן ארצי מורת של"ח ברמות בת-ים את האתגר לתמרן טיול בתנאים קשים , המסלולים שתוכננו וגם האלטרנטיבות נסגרו בהוראת חדר המצב , וגם אלה שהוצעו היו בתנאים פתיחה לא נוחים (בוץ מהימים הגשומים הקודמים) להצלחת טיול . במצב כזה המתכון שנותן סיכוי להניע טיול בהצלחה הוא צוות מחויב בראשות מנהלת שכבה שמכיר ושולט היטב בתלמידים שמובל ומנווט בעזרת אחראית טיול מקצועית ומיומנת .
הוסיפו לצוות הזה את התלמידים הנהדרים של השכבה , לא נתקלתי במשך הטיול בבעיות משמעת להפך למרות התנאים הקשים הכל זרם בשקט , בשמחה והאווירה הייתה נפלאה . 
מניסיוננו אנחנו מכירים את נקודות התורפה בהם התלמידים מנסים לפרוק את האנרגיה המדהימה שלהם , בלילה – שקט מופתי , בסיום הארוחות – הילדים אוספים את כלי האכול לנק' הפינוי , בירידה למסלולים – אין ויכוחים כולם הולכים . ובעיקר הכל נעשה בקפדנות מלווה בחיוך ושמחה בכל פינה . 
היכולת הבלתי רגילה של ילדי ההיום להנות מכל רגע גם אם הם מקטרים באותה שנייה מפתיעה אותי כל פעם מחדש . 
וכך הפכה לה ההליכה במסלול הבוץ לחווית צחוק אחת גדולה שמה שמדאיג אותם מה יהיה עם הנעלים המכוסות בבוץ בסוף המסלול. כל מעבר רטוב הופך להמתנה קבוצתית להחלקה של אחד החברים ואולי המורה והטכנולוגיה של היום עוזרת להנציח את הרגעים המרגשים . 
והצימאון מלווה בסקרנות לדעת כל פעם מטעין אותי מחדש , ברגע שאתה (כמדריך) מצליח "לפתוח להם את העיניים" וללמד אותם לשים סימן שאלה על מה שהם רואים וחשים ? (הם שואלים כי הם רוצים לדעת) אתה מבין שהצלחת !!! 
הטיול מסתיים בדרך הביתה הצוות של המורים מתלונן על הרגלים התפוסות ועל העייפות המצטברת מהיומיים הלא שגרתיים ואני כהרגלי שוקע במחשבות ,מתכנס לעצמי ומחייך . 
את הרגליים התפוסות והעייפות במהלך הימים הקרובים ירגישו המורים אבל האמינו לי מניסיון זה יעבור .
מה שיישאר זו החוויה שנתנו המורים לתלמידים שלהם שתלווה אותם לעולמים . 
ולעצמי עוד טיול מסתיים כמו תמיד בהנאה וסיפוק גדולים .
אני מסתובב לאחור ומביט בתלמידים חלקם מנמנמים בעייפות על מושבי האוטובוס , אחרים מדפדפים בתמונות וכותבים את הסטורי שלהם , אבל לכולם חיוך על הפנים ! אני מסמן לעצמי עוד לייק . עמדנו בעוד משימה בהצלחה , החזרנו את כולם בשלום הביתה , עייפים , בעיקר מרוצים ואם קצת ידע על ארצנו היפה והמיוחדת . 
מקווה שהדלקנו להם את הרצון והחשק לטייל ברחבי ישראל בכל מזג אוויר וליהנות מיופייה . 
אחלה שכבה ! אחלה תלמידים אחלה צוות מורים , אחלה ורד .
עשיתם לי את השבוע

תיקון עולם🌏
במהלך מחצית הראשונה באשכול תרבות בשכבת ח" עסקו התלמידים בנושא "תיקון עולם". התלמידים למדו על תיקון עולם בהיסטוריה, בספרות ובמורשת. לסיכום הנושא התבקשו תלמידי השכבה להכין עבודה רב תחומית מסכמת המאגדת בתוכה את כל הנושאים שנלמדו, בינהם המהפכה המדעית, מהפכה צרפתית, "שמונה עיניים", " לשבור את החזיר" ועוד. התלמידים הציגו עבודות מגוונות והכינו יומני מסע בזמן, דגמים, ציורים ומשחקי קופסא בנושאים הללו. כל הכבוד לכל צוות מורי אשכול תרבות: מירי משיח, נורית קקולי, מיכל ראובן, טל הדרי, ענת אמסלם ולרכזת האשכול אושרית סלמה על ליווי התלמידים במהלך העבודה והמחצית.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏אנשים מחייכים‏, ‏‏‏אנשים יושבים‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏‏במחצית השניה באשכול תרבות- לומדים התלמידים על "יהודים בעולם משתנה", תלמידי שכבת ח' למדו על פרשת דרייפוס. בכיתה ח5 שביט ערכו משפט חוזר לדרייפוס. כדי להתכונן למשפט התלמידים חקרו על הפרשה והתחלקו לקבוצות של קטגוריה, סנגוריה, שופטים, חבר מושבעים ועדים. פסק הדין במשפט קבע כי דרייפוס זכאי מאשמה.
תודה לאושרית סלמה רכזת האשכול.

 
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏בתוך מבנה‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים יושבים‏, ‏שולחן‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לשבת‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏

אין תיאור זמין לתמונה.צוות מתמטיקה שלנו בהובלת שירלי נקב יזם למידה חוויותית באמצעות משחקים.

תלמידי שכבת ח’ שחקו במהלך היום במשחקים מתמטיים שהכין הצוות. התלמידים התחלקו לקבוצות ועברו בתחנות כגון: גלגל מתמטי, חדר בריחה, דומינו, אמת ושקר וסולמות וחבלים. 
את התחנות הנחו תלמידי נחשון של שכבת ט’. 
התלמידים דיווחו על למידה כיפית ומשמעותית – שוברת שגרה. 
תודה לצוות מתמטיקה על היצירתיות והעברת פעילות חוויתית לתלמידים.
תודה לאריאל אלג'ם, מעין כהן, יעל סרדס, טל רעי, עדי זנה, ריקי ויטל ולמובילת הצוות שירלי נקב.

 
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏4‏ אנשים‏, ‏‏‏אנשים יושבים‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏אנשים יושבים‏‏‏ תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏אנשים יושבים‏‏‏

illigal text removed